هند یکی از کشورهای آسیایی است که با طبیعتی بکر و فرهنگ غنی و تاریخ عظیم آن مورد استقبال گردشگران زیادی از سراسر جهان قرار می‌گیرد. بنا به همین دلایل سالانه سفرهای زیادی از قبیل سفرهای کاری، تفریحی، ‌تحقیقاتی و … به این کشور صورت می‌گیرد. با تمامی این‌ تفاسیر با توجه به این که تقاضا برای سفر به این کشور زیاد بوده و اخذ ویزا نیز یکی از الزامات است کشور هند در پی اقدامی «ویزای الکترونیکی» (e-Visa) را برای متقاضیان فراهم کرده است.

هند چند نوع ویزا الکترونیکی دارد؟

پنج نوع ویزای الکترونیکی هند وجود دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت:

ویزا الکترونیکی هند ؛ توریستی (e-Tourist Visa)

ویزای توریستی هند یک ساله است که از تاریخ زمان تعیین شده برای سفر به هند شروع شده و از نوع چند بار ورود به این کشور یا همان (Multiple) است که در هر بار ورود به این کشور متقاضی اجازه‌ی اقامت ۹۰ روزه در هند را خواهد داشت.

ویزا الکترونیکی هند ؛ تجاری (e-Business Visa)

ویزای تجاری هند یک ساله است که از تاریخ زمان تعیین شده برای سفر به هند شروع شده و از نوع چند بار ورود به این کشور یا همان (Multiple) است که در هر بار ورود به این کشور متقاضی اجازه‌ی اقامت ۱۸۰ روزه در هند را خواهد داشت.

ویزا الکترونیکی هند ؛ شرکت در کنفرانس (e-Conference Visa)

ویزای شرکت در کنفرانس یک ماه از زمان ورود به این کشور اعتبار داشته و از نوع یک بار ورود یا همان (Single) است.

ویزا الکترونیکی هند ؛ درمانی (e-Medical Visa)

ویزای درمانی از تاریخ ورود به این کشور دو ماه اعتبار دارد که از نوع سه بار ورود یا (Triple) است.

ویزا الکترونیکی هند ؛ همراه بیمار (e-Medical Attendant Visa)

ویزای همراه بیمار از تاریخ ورود به این کشور دو ماه اعتبار دارد که از نوع سه بار ورود یا (Triple) است. برای هر ویزای درمانی تنها دو ویزای همراه بیمار صادر می‌شود.

درخواست برای ویزای الکترونیکی هند

ابتدا لازم است برای دریافت ویزای الکترونیکی هند به سایت مهاجرت هند مراجعه شود. پس از انتخاب نوع ویزای متناسب با خود باید دو مرحله زیر را به انجام رساند:

مرحله‌ی اپلیکیشن (Application)

طبق اطلاعات موجود در ایت سفارت هند در این مرحله باید مشخصات و سایر اطلاعات ضروری را در فرم‌ها وارد نمود. پس از اتمام تکمیل فرم‌ها یک (Application ID) برای متقاضیان ارسال می‌شود که متقاضی پس از دریافت آن اجازه‌ی ورود به مرحله‌ی بعد را کسب می‌نماید.

مرحله‌ی پیمنت یا پرداخت (Payment)

در این مرحله می‌بایستی هزینه‌ی ویزای الکترونیکی هند را پرداخت نمایید که برای این امر کافی است به مجموعه‌ی صرافی پلاس مراجعه نمایید.

هزینه ویزای الکترونیکی کشور هند بسته به شرایط متقاضی از قبیل کشوری که در آن زندگی می‌کند،‌نوع ویزا و مدت زمان ویزا متفاوت خواهد بود.

هزینه‌ی ویزای هند پس از سابمیت شدن قابل بازگشت نخواهد بود و به پذیرش یا رد شدن ویزا ربطی نخواهد داشت. داوطلبان سفر به کشور هند پس از ورود به خاک این کشور باید فرآیند بیومتریک را به انجام برسانند.

متقاضیان سه ویزای درمانی و همراه بیمار و ویزای کنفرانس می‌توانند حداقل ۴ روز پیش از ورد به این کشور بازه‌ی زمانی ۱۲۰ روزه را برای ورود به خاک کشور هند انتخاب کرده و اپلای نمایند.

چگونه می‌ توان هزینه ‌ی ویزای هند را پرداخت کرد؟

متقاضیان می‌توانند برای پرداخت‌های بین المللی خود به مجموعه‌ی صرافی پلاس اعتماد نمایند.

صرافی پلاس با سال‌ها تجربه در حوزه‌ی خدمات ارزی یکی از پیشگامان این عرصه است. ما در صرافی پلاس حواله‌های مختلف به تمامی کشورهای دنیار را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌دهیم. مشتریان برای اطلاعات بیشتر می‌توانند با کارشناسان حاذق و مجرب مجموعه از طریق ثبت نام در سایت و ارسال تیکت در ارتباط باشند. صرافی پلاس در ۷ روز هفته و به صورت ۲۴ ساعته (به جز روزهای تعطیل) در حال خدمت به مشتریان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست