تفاوت ویزاکارت و مسترکارت در چیست؟ آیا این دو غول صنعت تجارت بانکی تفاوتی با یکدیگر دارند؟ یا هردو خدمات یکسانی را با اسم‌های متفاوت انجام می‌دهند؟‌ با ما همراه باشید تا با این دو کارت آشنا شوید.

صنعت پرداخت الکترونیکی تحت سلطه‌ی چهار شرکت است. «ویزاکارت»(VisaCard) ، «مسترکارت» (MasterCard) ، «آمریکن اکسپرس» (‌(American Express و «دیسکاور» (Discover) مسئولیت رسیدگی به اکثر پرداخت‌های کارت‌های جهانی را دارند. ویزاکارت و  مسترکارت پیشنهادات منحصر به فردی را ارائه می‌دهند زیرا هیچ یک از شرکت‌ها درگیر افزایش اعتبار یا صدور کارت نیستند. این بدان معناست که کلیه کارت‌های پرداخت ویزاکارت و مسترکارت از طریق نوعی رابطه‌ی تجاری صادر می‌‌شوند. در حالی که این دو شرکت کارت‌های خود را تمدید یا صادر نمی‌کنند‌، آن‌ها تمرکز خود را برروی ارائه‌ی گسترده‌ترین محصولات از جمله کارت‌های اعتباری‌ و دبیت کارت‌ها

امروزه اکثر آمریکایی‌ها حداقل یک کارت نقدی و اعتباری دارند. بسیاری از افراد تعدادی از آن‌ها را در اختیار دارند که می‌خواهند از همه جوایز‌، فرصت‌های بازپرداخت و مزایای تبلیغاتی که صادر کنندگان ارائه می‌دهند استفاده کنند.

روش های کلیدی؛ تفاوت ویزاکارت و مسترکارت

تفاوت ویزاکارت و مسترکارت؛ ویزاکارت و  مسترکارت دو شبکه‌ی پردازش پرداخت بزرگ در جهان هستند.

ویزا  کارت و مسترکارت‌، کارت‌ها را مستقیماً برای عموم صادر نمی‌کنند‌، بلکه این کار را از طریق موسسات مالی عضو انجام می‌دهند.

بانک‌های عضو و اتحادیه‌های اعتباری، کارت‌های اعتباری و اعتباری ویزا کارت و مسترکارت را مستقیماً به مشتریان خود و در بسیاری از موارد از طریق مشارکت کارت اعتباری برندهای مشترک با خطوط هوایی‌، هتل‌‌ها و خرده فروشان ملی صادر می‌کنند.

تفاوت ویزا کارت و مستر کارت

ویزا و مستر کارت تنها پردازنده‌های پرداخت شبکه هستند که در هر سه حوزه‌ی بازار پرداخت درگیر هستند. این دو شرکت که به طور انحصاری به عنوان پردازنده شبکه کار می‌کنند‌، از یک مزیت منحصر به فرد برخوردار هستند اما عملکرد متفاوتی دارند.

ویزا کارت و مستر کارت هر دو به صورت عمومی معامله می‌شوند. ویزا کارت ۷ میلیارد دلار سرمایه در بازار دارد در حالی که مستر کارت ۲۹۳میلیارد دلار  سرمایه دارد. ویزا کارت و مستر کارت هر دو دارای اعتبار تجاری زیادی هستند که خدمات زیادی را به دارندگان خود اعطا می‌کنند.

مدل‌های تجارت هر دو شرکت بسیار شبیه به هم است. ویزا کارت و مستر کارت مستقیماً برای عموم مردم کارت صادر نمی‌کنند بلکه از طریق موسسات مالی عضو شریک مانند بانک‌ها و اتحادیه‌های اعتباری کارت صادر می‌کنند. سپس موسسه مالی عضو‌، به طور مستقیم یا با مشارکت برندهای هواپیمایی‌، هتل یا خرده فروشی‌ها‌، کارت‌های پرداخت کارت را برای افراد و مشاغل صادر می‌کند.

تفاوت ویزا کارت و مسترکارت

تنظیم شرایط و ضوابط ؛تفاوت ویزاکارت و مسترکارت

موسسه مالی صادر کننده شرایط و ضوابط کارت پرداخت را شامل هزینه‌ها‌، پاداش‌ها و سایر ویژگی‌ها تعیین می‌کند. (خرده فروشان معمولاً با یک موسسه مالی شخص ثالث کار می‌کنند.). برای کارت‌های اعتباری‌، بانک صادر کننده مسئولیت پذیره نویسی‌، ساختار نرخ بهره و توسعه کامل برنامه‌های پاداش را بر عهده دارد.

صادرکنندگان کارت همچنین می‌توانند امتیازات دیگری مانند سرقت هویت و محافظت از کلاهبرداری‌، بیمه کرایه اتومبیل یا تخفیف خرید مشاغل را ارائه دهند. در حالی که اختلاف در نرخ بهره‌، محدودیت‌های اعتباری‌، برنامه‌های پاداش و امتیازات توسط موسسه مالی صادر کننده کنترل می‌شود. ‌ ویزا کارت و مسترکارت برای رابطه مارک مشترک رقابت می‌کنند و همچنین در پیش نویس شرایط کارت شرکت می‌کنند.

به طور کلی‌، صنعت پرداخت کارت یک صنعت پیچیده است که شامل بازرگانان‌، بانک‌های بازرگانی تجار‌، بانک صادر کننده‌، پردازش شبکه و دارندگان کارت است. پردازند‌های شبکه‌، به طور خاص ویزا کارت و مسترکارت می‌توانند هزینه‌های خود را به هر شکلی که دوست دارند‌، ساختار دهند. این ساختاردهی و گزارش‌دهی یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌های بین دو پردازنده بزرگ شبکه است.

ویزا کارت

در سال ۲۰۱۹‌، ویزا کارت ۲۳ میلیارد دلار درآمد کل با حجم پرداخت ۸.۸ تریلیون دلار ایجاد کرد. محصولات اصلی ویزا کارت شامل: کارت‌های اعتباری‌، بدهی و اعتباری و همچنین راه حل‌های تجاری و خدمات جهانی خودپرداز است. بخش‌های قابل گزارش این شرکت شامل موارد زیر است:

  • سرویس
  • پردازش داده‌ها
  • معاملات بین المللی

ویزا کارت و مسترکارت بیشتر درآمد خود را از هزینه‌ی خدمات و پردازش داده کسب می‌کنند اما این دو شرکت خصوصیات این هزینه‌ها را متفاوت توصیف می‌کنند و همچنین ساختار هزینه‌های خاص خود را دارند. هزینه‌ی خدمات از صادرکننده دریافت می‌شود و براساس حجم کارت است.

هزینه‌ی پردازش داده‌ها به طور کلی از صادرکننده‌ای دریافت می‌شود که به نوبه خود این هزینه‌ها را با شارژ بازرگانان برای هر معامله جدا می‌کند. هزینه‌ی پردازش داده‌ها به طور معمول هزینه‌های ثابت بسیار کمی است که به ازای هر معامله دریافت می‌شود و هزینه‌های ارائه اطلاعات معامله شده در شبکه را پوشش می‌دهد.

 

به طور کلی‌، ویزا با ارائه‌ی سه سطح کارت: پایه‌، امضا و نامحدود شناخته می‌شود. این دسته‌ها با مقررات استاندارد برای صادر کنندگان ارائه می‌شوند.

مستر کارت

مستر کارت در سال ۲۰۱۹ ، درآمد کل ۱۶.۹ میلیارد دلار را با حجم پرداخت ۶.۵ تریلیون دلار ایجاد کرد. 12 محصول اصلی مستر کارت شامل اعتبار مصرف کننده‌، بدهی مصرف کننده‌، کارت‌های اعتباری و تجارت است. مستر کارت دارای یک بخش تجاری قابل گزارش است که به عنوان راه حل‌های پرداخت شناخته شده است و توسط جغرافیای مختلف ایالات متحده و سایر مناطق شکسته شده است.

مستر کارت نیز مانند ویزا کارت بیشترین درآمد خود را از هزینه‌ی خدمات و پردازش داده کسب می‌کند. با این حال‌، این هزینه‌ها را متفاوت توصیف می‌کند.

صرافی پلاس با سال‌ها تجربه در حوزه‌ی خدمات ارزی یکی از پیشگامان این عرصه است. ما در صرافی پلاس حواله‌های مختلف به تمامی کشورهای دنیار را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌دهیم. مشتریان برای اطلاعات بیشتر می‌توانند با کارشناسان حاذق و مجرب مجموعه از طریق ثبت نام در سایت و ارسال تیکت در ارتباط باشند. صرافی پلاس در ۷ روز هفته و به صورت ۲۴ ساعته (به جز روزهای تعطیل) در حال خدمت به مشتریان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست