طبیعتا برای خرید مسترکارت باید به نکاتی توجه داشته و طبق نیازهای خود به خرید مستر کارت بپردازید. در ادامه به ۴ نکات اساسی اشاره خواهیم کرد که قبل از خرید مستر‌ کارت حتما باید این ۴ نکته را در نظر بگیرید.

۱. در مورد نیازها و عادات مالی خود صادق باشید

بیشتر ما از انجام حساب امور مالی خود متنفریم. حساب‌رسی و برنامه‌ریزی برای بودجه‌ی خودمان می‌تواند کاملا استرس‌زا باشد. این کار هرچند استرس‌زا است؛ اما بخشی از زندگی است. پس باید به این فکر کنید که چگونه می‌توانید هزینه‌های خود را کنترل کنید. به همین دلیل باید به فکر خرید کارت اعتباری مناسب برای خود باشید. برای تمامی این مسائل باید از عادات مالی خود با خبر باشیم.

سوال هایی که باید قبل از خرید مستر کارت از خود بپرسید:

آیا هزینه‌ی زیادی را صرف مواد غذایی می‌کنید یا ترجیح می‌دهید در رستوران غذا بخورید؟ آیا به نظر خودتان به کارت مقدماتی و بدون بهره نیاز دارید؟ آیا دوست دارید تمام پرداختی‌های خود را به موقع انجام دهید یا ترجیح می‌دهید با پر بودن حساب خود از کارمزد آن استفاده نموده و بعدا پرداخت‌های خود را انجام دهید. جواب تمامی این سوال‌ها می‌تواند به انتخاب بهتر مستر‌کارت به شما کمک کند.

۲. به تبلیغ‌ ها توجه نکنید

برطبق شکل و شمایل زیبا یا تبلیغات جالب‌، کارت خریداری نکنید. باید به خدماتی که کارت‌ها ارائه می‌دهند، توجه داشته باشید و سعی کنید مزایای کارت مورد نظر خود را در اینترنت جست وجو کنید. برای انتخاب کارت مناسب نیاز به تفکر بیشتری دارید که همان‌طور که قبلا نیز ذکر شد می‌توانید از طریق اینترنت به جست‌و جوی کارت مناسب خود در فضای اینترنت بپردازید. از کارمزدها در شرایط مختلف نیز باید اطلاعات کسب کنید. این مسئله که فکر می‌کنید قرار است سود بانکی دریافت کنید اما آخر ماه مبلغی را دریافت نکنید می‌تواند تمام برنامه ریزی‌های شما را به هم بریزد.

۴. پشتیبانی از سود به عهده‌ی موسسات صادر کننده

باید قبل از خرید کارت مورد نظر خود از سود، کارمزد و دیگر خدمات کارت اطمینان حاصل نمایید این مسئله نیز به این معنی است که ممکن است خریدی انجام دهید که کارمزدی فرای آن‌چه که فکر می‌کردید از شما کسر شود، یا منتظر سودی باشید که کم‌تر از آن‌چه تصور می‌کردید به حساب شما واریز شود.

می‌توانید برای انتخاب کارت مناسب از وب سایت‌های مخصوصی که به تجزیه تحلیل کارت‌ها می‌پردازند استفاده نمایید.

مستر کارت

نکات امنیتی برای محافظت از مستر کارت

اگر ایمیلی را دریافت کردید که جزئیات کارت اعتباری شما را درخواست می‌کند‌، آن را حذف کنید. هرگز به چنین ایمیل‌هایی پاسخ ندهید‌، حتی اگر به نظر می‌رسد آن‌ها ایمیل رسمی از بانک شما هستند.

زمانی که کارت اعتباری خود را به هر بازرگانی ارائه می‌دهید اطمینان حاصل کنید که او دو بار از کارت شما شارژ نمی‌کند.

از دریافت طرح‌های کارت اعتباری خودداری کنید. هنگامی که کارت اعتباری خود را به یک بازرگانی می‌دهید‌، بازرگان می‌تواند کارت اعتباری شما را در یک دستگاه کوچک وارد کرده و تمام اطلاعات را از نوار مغناطیسی استخراج کند. با این کار آن‌ها می‌توانند با اطلاعات کارت به دست آمده؛ کارت اعتباری دیگری تهیه کرده و از آن کلاهبرداری کنند. با دریافت کارت‌های اعتباری که دارای تراشه‌های هوشمند هستند این ریسک به طرز چشمگیری کاهش می‌یابد.

شماره کارت اعتباری خود را در یک وب سایت نا امن وارد نکنید. قبل از وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری خود به صورت آنلاین‌، مطمئن شوید که آدرس از (https) استفاده می‌کند نه (http).

همچنین مرورگر خود را چک کنید تا از امن بودن آن مطمئن شوید، شکل یک قفل معمولا در بالا یا پایین مرورگر نمایش داده می‌شود.

به محض دریافت کارت اعتباری خود‌، پشت آن را امضا کنید. اکر این کار را انجام ندهید ممکن است کسی دیگر امضا را انجام داده و از کارت شما کلاه‌برداری کند.

در مورد فعال سازی کارت‌ها باید در کارت اعتباری که دریافت می‌کنید دستورالعمل‌هایی وجود دارند که باید به مطالعه‌ی آن‌ها بپردازید. برای اطمینان خاطر از امنیت کارت می‌توانید با شماره‌ی تماس موجود در کارت‌ها تماس بگیرید.

اگر آدرس خود را تغییر داده‌اید باید فوراً به بانک خود اطلاع دهید.

بعد از استفاده از کارت خود، رسید بانکی خود را چک کنید تا از عدم دریافت هزینه‌ی اضافی از کارت خود مطمئن شوید.

اگر کارت اعتباری شما از بین رفته یا به سرقت رفته است‌، سریعاً به بانک اطلاع دهید.

فقط تعداد کارت‌های اعتباری مورد نیاز خود را به همراه داشته باشید. کارت‌های اعتباری زیادی را در یک زمان باهم نگه ندارید.

صرافی پلاس با سال‌ها تجربه در حوزه‌ی خدمات ارزی یکی از پیشگامان این عرصه است. ما در صرافی پلاس حواله‌های مختلف به تمامی کشورهای دنیار را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌دهیم. مشتریان برای اطلاعات بیشتر می‌توانند با کارشناسان حاذق و مجرب مجموعه در ارتباط باشند. صرافی پلاس در ۷ روز هفته و به صورت ۲۴ ساعته (به جز روزهای تعطیل) در حال خدمت به مشتریان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست