کسانی که قصد اخذ اقامت دانمارک را دارند دانمارک یکی از بهترین گزینه‌هاست زیرا این کشور با اعمال طرح مهاجرتی گرین کارت دانمارک ، «کارت سبز» (Green Card) اجازه‌ی موقت کار فرصتی مناسب را برای علاقمندان ایجاد می‌کند.

با اخذ گرین کارت دانمارک علاقمندان قادر خواهند بود اجازه‌ی اقامت کار و زندگی ۲ ساله در این کشور را بدست آورند. بعد از اتمام فرصت ۲ ساله متقاضیان قادر خواهند بود برای اقامت ۳ ساله دیگر و در نهایت اقامت دائم اقدام نمایند.

اقامت و اجازه‌ی کسب و کار در این کشور با گرین کارت بر پایه‌ی سیستم امتیاز بدنی بررسی خواهد شد. زمانی که علاقمندان قادر به اخذ گرین کارت دانمارک شدند دیگر نیازی به اجازه‌ی کار در این کشور را نخواهند داشت. با گرین کارت دانمارک می‌توان به راه‌اندازی شرکت و کسب و کار پرداخت یا به عنون کارمند در یک شرکت مشغول به کار شد.

اخذ گرین کارت دانمارک

علاقمندان بهتر است قبل از هر اقدامی برای اخذ گرین کارت کشور دانمارک فرصت های شغلی این کشور را به خوبی بررسی نمایند. افرادی که به زبان دانمارکی تسلط داشته باشند شانس بیشتری برای یک شغل مناسب در این کشور بدست خواهند آورد.

علاقمندان برای کار در بعضی از رشته‌های خاص در صورتی که مدرک خود را از کشوری بغیر از دانمارک اخذ کرده باشند نیاز به مجوز در این کشور خواهند داشت. دندانپزشک‌ها و پزشک‌ها می‌توانند برای اخذ اقامت دائم ویژه  در این کشور  اقدام نمایند.

علاقمندان اخذ گرین کارت دانمارک باید به این موضوع که باید در مدت ۶ ماه پس از دریافت اقامت دائم در این کشور ساکن شده و آدرس رسمی داشته باشند. مکان زندگی و در واقع پیداکردن مکان زندگی در این کشور به عهده‌ی مهاجر خواهد بود. علاقمندان باید دقت کنند که شغلی که در آن مشغول به کار می‌شوند باید سالانه درآمد ۵۰ هزار دلاری داشته باشد. علاقمندان باید توجه کنند که آدرس رسمی و مشخص در کشور دانمارک،‌شغل و حقوق ماهیانه یکی از الزاماتی است که اجازه‌ی به همره بردن خانواده به این کشور را به داوطلب می‌دهد، یعنی در صورتی که داوطلب هیچ یک از این موارد را نداشته باشد نمی‌تواند خانواده‌ی خود را با خود به همراه ببرد.

داوطلبان برای واجد شرایط بودن اخذ گرین کارت دانمارک نیازمند ۱۰۰ امتیاز خواهند بود. این امتیازات بر حسب سطح تحصیلات، مهارت‌های زبان‌های دیگر و قابلیت سازگاری به داوطلبان ارائه خواهد شد. همچنین تمکن مالی و مدارکی مستند که اثبات توانایی مالی خود در سال‌های اولیه در این کشور را اثبات کند نیاز خواهند داشت.

گرین کارت دانمارک

نحوه امتیاز دهی برای اخذ گرین کارت دانمارک

در ادامه نحوه‌ی امتیاز دهی موارد مختلف برای گرین کارت دانمارک را شرح خواهیم داد:

امتیازدهی تحصیلات

امتیاز مدرک تحصیلی شما معادل شده با کشور دانمارک خواهد بود. این امر به دلیل تفاوت بین کشورها صورت می‌گیرد. اگر بخواهیم به صورت مثال بیان کنیم ممکن است مدرک فوق لیسانس داوطلب با مدرک لیسانس کور دانمارک معادل باشد. به همین دلیل مدرک داوطلب بر طبق مدرک معادل شده نه مدرک ارئه شده محاسبه خواهد شد. داوطلب برای اخذ امتیاز مناسب برای تحصیل باید دارای مدرک معادل لیسانس دانمارک باشد.

به ترتیب مدارک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری امتیازات ۳۰، ۶۰ و ۸۰ را برای داوطلب به همراه خواهد آورد. اگر رشته‌ی داوطلب جز رشته‌هایی است که در کشور دانمارک دچار کمبود نیرو در آن بخش باشد، فرد داوطلب ۳۰ امتیاز بیشتر کسب خواهد کرد. در صورتی که داوطلب در دانشگاه‌های برتر جهان تحصیل کرده باشد ۲۰ امتیاز بیشتر کسب خواهد نمود. نهایت امتیازی که از مدرک تحصیلی برای داوطلب تعلق خواهد گرفت امتیاز ۱۳۰ است.

امتیاز دهی بر طبق مهارت زبان

داوطلب برای اخذ امتیاز برحسب مهارت‌های زبان باید مدرک یکی از زبان‌های دانمارکی، انگلیسی،‌ آلمانی، نروژی یا سوئدی را داشته باشد. مدرک مربوط به یکی زبان‌های ذکر شده باید در کم‌تر از دوسال قبل از تاریخ اپلای برای گرین کارت دانمارک اخذ شود. زبان‌های آلمانی و انگلیسی که معادل با زبان های دانمارکی، سوئدی یا نوروژی خواهند شد امتیاز بین ۲۰ تا ۴۰ را برای داوطلب به ارمغان خواهد آورد. داوطلب می‌تواند با دانستن زبان های سوئدی و انکلیسی امتیاز بیشتری کسب نمایند. دانستن دو زبان دیگر به غیر از دو زبان ذکر شده به دلیل این که در یک گروه زبانی قرار دارند امتیاز اضافی در پی نخواهد داشت. نهایت امتیاز مهارت زبان ۴۰ امتیاز خواهد بود.

امتیاز دهی بر طبق قابلیت سازگاری

اگر داوطلب به مدت ۱ تا ۳ سال در یکی از کشورهای ذکر شده به تحصیل مشغول باشد یا ۱ تا ۲ سال به صورت متوالی در این کشورها به کار مشغول بوده باشد می‌تواند ۵ تا ۱۰ امتیاز اخذ نماید. تسلط به زبان دانمارکی ۵ امتیاز دارد. در این قسمت داوطلب نهایت ۱۵ امتیاز کسب خواهد کرد.

هزینه اپلای برای گرین کارت دانمارک

داوطلب باید پیش از در خواست این گرین کارت،‌ «شناسه‌ی سفارش» (Case Order ID) ایجاد نموده و هزینه ائلای را پرداخت نماید. اما معمولا به دلیل پیچیده بودن و تحریم‌های اعمال شده بر کشور ایران این پرداخت ها به شرکت‌های پرداخت ارزی محول می‌شود. دا.طلبان می‌توانند برای پرداخت هزینه‌ی گرین کارت خود به مجموعه‌ی صرافی پلاس مراجعه نمایند.

صرافی پلاس با سال‌ها تجربه در حوزه‌ی خدمات ارزی یکی از پیشگامان این عرصه است. ما در صرافی پلاس حواله‌های مختلف به تمامی کشورهای دنیار را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌دهیم. مشتریان برای اطلاعات بیشتر می‌توانند با کارشناسان حاذق و مجرب مجموعه از طریق ثبت نام در سایت و ارسال تیکت در ارتباط باشند. صرافی پلاس در ۷ روز هفته و به صورت ۲۴ ساعته (به جز روزهای تعطیل) در حال خدمت به مشتریان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست