انتخاب بهترین کیف پول ارز دیجیتال به نیازهای خاص و افکار شما در مورد امنیت، راحتی، سخت افزار  یا نرم افزار بودن آن بستگی دارد.

ما در دنیای تکنولوژی امروزه با موبایل می‌توانیم در همه‌ی مکان‌ها  به اینرتنت متصل شده و کیف پول های ارز دیجیتال به صورت نرم افزاری داشته باشیم. این کیف پول ها به راحتی همیشه در دسترس هستند.

برخی از کاربران برای بهبود امنیت‌، کیف پول های دسک تاپ با یک کلید ذخیره شده در جای دیگر‌، مانند کاغذ یا درایو USB را انتخاب می‌کنند. اما برخی دیگر کیف پول های سخت افزاری رمزنگاری شده را که امنیت فوق العاده بالایی دارند را انتخاب می‌کنند.

برای آشنایی با کیف پول ارز دیجیتال به مقاله‌ی قبل ما مراجه نمایید. در ادامه صرافی پلاس به معرفی کیف پول های متفاوت و مناسب خواهیم پرداخت:

چند نوع کیف پول وجود دارد؟

هات والت (Hot wallets)

در این نوع کیف پول ها از کلیدهایی که وجود دارند یا در دستگاهی که به اینترنت دسترسی داشته باشد‌، استفاده می‌شود. از آن‌جا که این کلیدها ایجاد شده‌اند ‌ یا در دستگاهی ذخیره شده‌اند که از راه دور می‌توان به آن‌ها دسترسی داشت‌، یک کیف پول گرم به عنوان کیف پول‌هایی که امنیت پایینی دارند در نظر گرفته می‌شود‌، اما به دلیل کاربرد و راحتی آن نیز محبوب‌ترین نوع کیف پول است.

کلد والت (Cold wallets)

کیف پول های سرد از کلیدهای ایجاد شده روی دستگاهی استفاده می‌کنند که برای استفاده از آن نیازی به دسترسی به اینترنت نیست.

نمونه هایی از کیف پول های سرد شامل کیف پول های سخت افزاری‌، مانند درایو USB  قابل حمل یا دستگاه کارت هوشمند‌، کیف پول های کاغذی (کلیدهایی که فقط روی کاغذ نوشته شده‌اند) یا کیف پول های مغزی هستند که از سید ساخته شده و دارای یک سری کلمات یا رمز هستند.

هاستد والت (Hosted wallets)

این کیف پول ها بر روی سرور دیگری که شما کنترل نمی‌کنید برنامه ریزی شده‌اند. اگر کسی به غیر از شما به سرور دسترسی داشته باشد می‌تواند کیف پول شما را هک کند. اما کیف پول های میزبان هدف جذاب تری نسبت به کیف پولی که شما در کامپیوتر خود دارید طراحی شده‌اند.

کیف پول میزبان همانند بانک عمل می‌کند به این صورت که شخص ثالثی که پول شما را از طرف شما دریافت می‌کند نیازی به بیمه FDIC یا سایر حمایت‌های مصرف کننده ارائه شده توسط بانک‌ها را نخواهد داشت.

کیف پول ارز دیجیتال

کیف پول غیر متمرکز (Decentralized wallets)

یک کیف پول غیرمتمرکز به این معنی است که شما تنها می‌توانید با کلیدهای کیف پول رمزنگاری با کیف پول کار کرپه  و برای فرش، ارسال یا دریافت ارزهای دیجیتال را در هرجایی از دنیا انجام دهید. یک کیف پول غیر متمرکز ناشناس بودن کامل را تضمین نمی‌کند. این بدان معناست که شما به شخص ثالث برای ارسال‌، دریافت یا ذخیره اعتبار رمزپرداخت خود متکی نیستید‌. کیف پول غیر متمرکز بخشی از خطرات امنیتی مرتبط با کیف پول‌های میزبان را از بین می‌برید.

بهتر است قبل از خرید کیف پول احتیاجاتی که از یک کیف پول ارز دیجیتال دارید را یکبار دیگر با خود مرور کنید در ادامه به شرح هر کدام از فاکتور کیف پول‌های متفاوت خواهبم پرداخت:

پشتیبانی از کلیدهای کیف پول (Backing up your keys)

کلید کیف پول ارز دیجیتال شما تنها راهی است که می‌توانید به کیف پول خود و ارز نگه داشته شده در کیف پول خود دسترسی داشته باشید.

اگر کلید نداشته باشبد، نمی‌توانید به ارزهای خود دسترسی پیدا کنید. هیچ پشتیبانی برای تماس و ابزار بازیابی ایمیل وجود ندارد. به همین دلیل‌، شما باید بلافاصله از کیف پول یا سید کیف پول خود نسخه پشتیبان تهیه کنید و در جایی ایمن نگه داری نمایید.

احراز هویت دو مرحله ای (Two-factor authentication)

احراز هویت دو مرحله ای که به آن 2FA نیز گفته می‌شود‌، می‌تواند یک کد برای تلفن شما باشد یا این که 2FA ممکن است از تاچ انگشت شما استفاده نماید. روش دیگری برای تأیید وجود دارد که آن دسترسی به کیف پول است.

اگر شخصی رمزعبور شما را داشت یا با استفاده از هر یک از روش‌ها رمز عبور را هک کرد، باز هم نیاز به عبور از سطح دوم تأیید اعتبار دارد‌، به طور معمول یک کد ارسال شده به تلفن شما که باید قبل از ورود به سیستم آن را انتخاب نمایید. پس از گذراندن تمامی مراحل امکان دسترسی به کیف پول داده می‌شود.

پشتیببانی چند شاخصه (Multi-signature support)

در برخی موارد‌، یک کیف پول ارز دیجیتال متعلق به چندین نفر است‌، به عنوان مثال کسانی که شرکای تجاری هستند. پشتیبانی چند شاخصه بدین معنی است که می‌توانید امنیت را برای کیف پول تنظیم کنید که قبل از دسترسی به چند کلید نیاز داشته باشد.

این امر باعث می‌شود تا هر شخص بتواند به صورت جداگانه به ارزهای دیجیتال موجود در کیف پول دسترسی داشته و کارمزدها را به صورت جداگانه پرداخت نماید.

تبدیل ارز با کیف پول ارز دیجیتال (Exchanges as crypto wallets)

تعداد زیادی از صاحبان ارزهای دیجیتال از (Coinbase) به عنوان کیف پول استفاده می‌کنند. کوین بیس یک کیف پول را ساخته است که از ۳ ارز اصلی پشتیبانی می‌کند. با این کیف پول  امکان پرداخت‌، خرید‌، فروش یا حتی تجارت از طریق پلتفرم GDAX فراهم می‌شود.

بر اساس گفته‌های مدیر عامل شرکت کوین بیسبرایان آرمسترانگ:

کوین بیس تمایل خود را از یک کیف پول ترکیبی یا مبادله برای به صرفه بودن؛ به یک خرده فروشی نهادی تبدیل کرده است. به طور کلی‌، معمولاً استفاده از یک کیف پول مبادله‌ای برای ذخیره مقادیر قابل توجهی از ارز دیجیتال توصیه نمی‌شود.

کیف پول ارز دیجیتال

صرافی پلاس با سال‌ها تجربه در حوزه‌ی خدمات ارزی یکی از پیشگامان این عرصه است. ما در صرافی پلاس حواله‌های مختلف به تمامی کشورهای دنیار را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌دهیم. مشتریان برای اطلاعات بیشتر می‌توانند با کارشناسان حاذق و مجرب مجموعه از طریق ثبت نام در سایت و ارسال تیکت در ارتباط باشند. صرافی پلاس در ۷ روز هفته و به صورت ۲۴ ساعته (به جز روزهای تعطیل) در حال خدمت به مشتریان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست