ارسال حواله به ترکیه برای پرداخت های دانشجویی می‌تواند یکی از معضلات دانشجویان باشد که ما در ادامه راهنمایی در این مبحث برای علاقمندان خواهیم داشت. ترکیه کشوری اوراسیایی با فرهنگ نیمه غربی و شرقی است. مردم در کشور ترکیه به زبان رسمی ترکی صحبت می‌کنند اما صحبت با زبان‌های ارمنی و کردی نیز در این کشور رایج است. کشور ترکیه با دانشگاه‌های معتبر در سطح جهانی که امکانات رفاهی و آموزشی مناسبی را برای دانشجویان فراهم می‌کند که علاوه بر این موضوع شهریه‌های پایین و مقرون به صرفه در این کشور ترکیه را به یکی از مقاصد تحصیلی برتر تبدیل کرده است.

دانشگاه‌های کشور ترکیه اعتبار علمی بالایی در بین مجامع بین‌المللی دارند؛ به صورتی که مدرک علمی این دانشگاه‌ها در بین کشورهای دنیا جز معتبرها شناخته می‌شود. کشور ترکیه در کلیه‌ی رشته‌ها امکان دریافت بورس از سازمان‌ها و مؤسسه‌های آمریکایی و اروپایی را فراهم کرده و در برخی از دانشگاه‌ها از ترم دوم به بعد می‌توان در همان رشته به صورت انتقالی به دانشگاه‌های آمریکا منتقل شد.

تحصیل در ترکیه و  ارسال حواله به ترکیه

زبان تدریس در مدارس ترکیه معمولا ترکی، انگلیسی‌، فرانسوی‌، آلمانی یا اسپانیایی است. مقطع ابتدایی در مدارس ترکیه ۵ ساله است و مقطع راهنمایی ۳ ساله مقطع دبیرستان در این کشور ۴ تا ۵ سال زمان می‌برد که معمولا یک سال از آن صرف آموزش زبا‌ن‌های خارجی می‌شود. دبیرستان‌های ترکیه به دو بخش آناتولی و دولتی تقسیم می‌شود که در دبیرستان‌های دولتی آموزش به صورت استاندارد و در دبیرستان‌های آناتولی ترکیه تدریس به زبان‌های خارجی انجام می‌شود. پس از اتمام تحصیل دبیرستان‌های ترکیه امتحانات جامعی برگزار می‌شود؛ دانش آموزان در صورت قبولی در امتحانات و کسب نمره‌ی مناسب می‌توانند جواز حضور در دانشگاه‌های ترکیه را کسب کنند.

لازم به ذکر است نمرات دانش آموزان در امتحانات جامع در رشته تحصیلی آن‌ها در دانشگاه موثر است یعنی کسانی که در دروس ترکی استانبولی و ریاضی نمره‌ی بیشتری دریافت کنند می‌توانند در رشت‌های روابط بین الملل و حقوق‌، آموزش‌، مدیریت بازرگانی‌، اقتصاد‌، روانشناسی در دانشگاه‌ها تحصیل کنند همچنین کسانی که در دروس علوم نمره بیشتری دریافت کنند می‌توانند برای تحصیل در رشته‌های کامپیوتر‌، پزشکی، مهندسی و … اقدامات لازم را انجام دهند‌.

یکی از شروط اخذ پذیرش در دانشگاه‌های ترکیه جهت تحصیل در این کشور داشتن مدرک دبیرستان وکسب نمره‌ٰی قبولی در آزمون ورودی دانشگاه‌ها است. آزمون ورودی برای هر دانشگاه به صورت مجزا برگزار می‌شود که در این میان برای متقاضیان شرایط سنی ندارد و دواطلبان با هر سنی و تنها داشتن مدرک دیپلم دبیرستان می‌توانند در این آزمون شرکت کنند. زبان تدریس در اغلب دانشگاه‌های ترکیه، ترکی استانبولی است و برای آن دسته از دانشجویانی که مدرک زبان ترکی استانبولی ندارند دوره های رایگان یادگیری زبان برگزار می‌شود.

مدارک لازم جهت دریافت ویزای تحصیلی کشور ترکیه

  • ارائه‌ی ۴ قطعه عکس رنگی جدید از فرد متقاضی تحصیل در کشور ترکیه
  • ارائه‌ی تمکن مالی شخص متقاضی
  • ارائه‌ی بیمه نامه دانشجویی شخص متقاضی تحصیل در ترکیه
  • ارائه‌ی اصل و فتوکپی پاسپورت شخص متقاضی
  • ارائه‌ی نامه‌ی پذیرش تحصیلی که از طرف دانشگاه برای متقاضی صادر شده
  • ارائه‌ی انگیزه نامه دانشجو و بیان هدف او از تحصیل در این کشور

تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه‌های کشور ترکیه معمولا ۴ ساله است اما در برخی از رشته‌ها همانند تحصیل پزشکی ۶ سال زمان نیاز دارد. امتحان ورودی دانشگاه‌ها به زبان ترکی آزمون یوس (YOS) و جهت کورس‌های انگلیسی آزمون (SAT) است.

در کشور ترکیه پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا از طریق آزمون سراسری انجام نمی‌شود و هر دانشگاه به صورت مجزا امتحانات ورودی خود را جهت پذیرش دانشجویان برگزار می‌کند.

دانشگاه‌های کشور ترکیه دوبار در سال رشته‌هایی که پذیرش دانشجو دارند همراه با ظرفیت پذیرش اعلام می‌کنند و دانشجویان باید در رشته مورد نظر خود ثبت نام کرده و در امتحانات مربوطه شرکت نمایند.

ارسال حواله به ترکیه

پرداخت شهریه ی دانشگاهی ترکیه

یکی از معضلات دانشجویان خارج از کشور پرداخت شهریه‌ی دانشگاهی است که اگر پرداخت شهریه به عهده‌ی خانواده‌ی شخص باشد نیازمند انجام حواله است، صرافی پلاس با سال‌ها تجربه در این حوزه انجام تمام امور پرداختی خارج از کشور را انجام می‌دهد.

متقاضیان می‌توانند برای ارسال حواله به کشور ترکیه و شرایط ارسال آن با کارشناسان حاذق مجموعه‌ی صرافی پلاس تماس بگیرند تا به صورت جامع راهنمایی شوند.

صرافی پلاس با سال‌ها تجربه در حوزه‌ی خدمات ارزی یکی از پیشگامان این عرصه است. ما در صرافی پلاس حواله‌های مختلف به تمامی کشورهای دنیار را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌دهیم. مشتریان برای اطلاعات بیشتر می‌توانند با کارشناسان حاذق و مجرب مجموعه از طریق ثبت نام در سایت و ارسال تیکت در ارتباط باشند. صرافی پلاس در ۷ روز هفته و به صورت ۲۴ ساعته (به جز روزهای تعطیل) در حال خدمت به مشتریان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست