تافل iBT که مخفف (Test of English as a Foreign Language) است، جز آزمون‌های انگلیسی زبان است که سالانه تعداد زیادی از سراسر دنیا در این آزمون شرکت می‌کنند. بیش از ۹ هزار موسسه و دانشگاه در سراسر دنیا مدرک تافل را معتبر می‌دانند.

آزمون بین المللی تافل به روش‌های مختلف برگزار می‌شود. در ایران تنها فرمت iBT این آزمون برگزار می‌شود. نمره‌ی آزمون تافل دو سال معتبر است و پس از دو سال باید برای تمدید اعتبار  مجدد در این آزمون شرکت نمایید.

محدودیتی برای تعداد دفعات شرکت در آزمون تافل برای داوطلبان وجود ندارد، علاقمندان می‌توانند هر چندباری که می‌خواهند در آزمون تافل شرکت نمایند.

آزمون تافل iBT در ایران

آزمون تافل در ایران به صورت اینترنتی برگزار می‌شود. برگزاری آزمون تافل تقریبا سه و نیم ساعت زمان نیاز دارد؛ دو ساعت بعد از شروع آزمون و پس از اتمام بخش لیسنینگ یک استراحت ۱۰ دقیقه‌ای به داوطلبان اختصاص داده می‌شود. همان طور که ذکر شد به دلیل اینترنتی بود این آزمون بخش اسپیکینگ نیز صدای داوطلب ضبط شده و پس از آزمون ارزیابی می‌شود.

در آزمون تافل برخلاف آزمون آیلتس تمام مهارت‌ها در یک روز ارزیابی می‌شود.

ثبت نام آزمون تافل iBT در ایران

علاقمندان به شرکت در آزمون تافل می‌توانند برای ثبت نام در این آزمون به مجموعه‌ی صرافی پلاس مراجعه نمایند تا در خواتشان توسط همکاران حاذق ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود.

ساختار آزمون تافل iBT

آزمون تافل اینترنتی نیز همانند آزمون کاغذی آن است که در ادامه به شرح دقیق آن خواهیم پرداخت:

بخش اول آزمون تافل؛ ریدینگ (Reading)

بخش ریدینگ آزمون ۶۰ تا ۸۰ دقیقه زمان نیاز دارد. این بخش شامل ۳ یا ۴ متن با ۳۶ تا ۵۴ سوال است. در این آزمون ۱۰ نوع سوال وجود دارد که قبل از شرکت در این آزمون باید با ۱۰ نوع آن آشنا شوید.

بخش دوم آزمون تافل؛ لیسنینگ (Listening)

این بخش از آزمون ۶۰ تا ۹۰ دقیقه زمان نیاز دارد. بخش لیسنینگ ۶ یا ۹ صدای مختلف است که ۳۴ تا ۵۱ سوال را دربر می‌گیرد. غالبا لهجه‌های مورد استفاده در این بخش آمریکایی است،‌اما داوطلبان باید سطح آشنایی خود با دیگر لهجه‌ها را افزایش دهند.

بخش سوم آزمون تافل؛ اسپیکینگ (Speaking)

پس از ۱۰ دقیقه استراحتی که به داوطلبان داده می‌شود نوبت به بخش اسپیکینگ می‌شود،‌ در این بخش ۲۰ دقیقه‌ای داوطلب باید به ۶ سوال پاسخ دهد. در دو سوال ابتدایی این بخش فقط مهارت صحبت کردن شخص سنجیده می‌شود اما ۴ سوال بعدی مهارت اسپیکینگ شخص با سوال‌های ترکیبی و ریدینگ و لیسینیگ ارزیابی خواهد شد. بنا به همین دلایل اصطلاحا دو سوال ابتدایی «مستقل» (Independent) و چهار سوال بعدی «تلفیقی» (Integrated) نامیده می‌شوند.

بخش چهارم آزمون تافل؛ «رایتینگ» (Writing)

بخش رایتیگ با ۵۰ دقیقه زمان دو سوال مختلف را ارائه می‌دهد که باید در قالب انشا پاسخ داده شوند.

داوطلبان ۳ دقیقه فرصت دارند که متن چهار پاراگرافی را مطالعه کنند، ‌پس از آن باید به سخنرانی استاد در رابطه با همین سوال‌ها گوش دهید. داوطلبان  برای هر سوال ۲۰ دقیقه زمان دارند تا توضیح دهند که نظر استاد در رابطه با متن چه بوده و چه تحلیل‌هایی در باره‌ی متن کرده است. به این بخش «تلفیقی» (Integrated) گفته می‌شود.

سوال دوم بخش رایتینگ سوال «مستقل» یا (Independent) است به این صورت که به شما یک موضوع داده می‌شود تا شما در باره‌ی موضوع آن یک «انشا» یا (essay) بنویسید. در این مرحله داوطلب در ۲۰ دقیقه باید انشایی با بیش از ۳۰۰ کلمه بنویسد. همان طور که گفته شد به دلیل اینترنتی بودن آزمون داوطلب باید در رایتینگ انشای خود را تایپ نماید.

آزمون تافل iBT

چه نمره ای از آزمون تافل iBT برای اپلای مناسب است؟

تعیین نمره‌ی مناسب برای اپلای در دانشگاه یا موسسات خارجی بستگی به خود آن‌ها دارد،‌پس بهتر است قبل از انتخاب دانشگاه خود نسبت به اطلاع از الزامات آن‌ اقدام نمایید.

گزارش یا ریپورت نمره آزمون تافل  iBT

گزارش Report نمره آزمون تافل از طریق پست و طبق درخواست داوطلب توسط ETS به دانشگاه مورد نظر ارسال خواهد شد.

انجام  Report یا Score Report با تعیین چهار دانشگاه مقصد در زمان ثبت نام  یا 10 روز ثبل از برگزاری آزمون یه صورت رایگان انجام‌پذیر است.

در چه شهر هایی از ایران این آزمون برگزار می شود؟

این آزمون تقریبا هر هفته غالب بر ۵۰ بار در سال برگزار می‌شود، مراکز اصلی برگزاری تافل اینترنتی شهر های تهران،‌ شیراز، تبریز، مشهد، کرمان، ارومیه،‌جیرفت و زنجان هستند.

صرافی پلاس با سال‌ها تجربه در حوزه‌ی خدمات ارزی یکی از پیشگامان این عرصه است. ما در صرافی پلاس حواله‌های مختلف به تمامی کشورهای دنیار را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌دهیم. مشتریان برای اطلاعات بیشتر می‌توانند با کارشناسان حاذق و مجرب مجموعه از طریق ثبت نام در سایت و ارسال تیکت در ارتباط باشند. صرافی پلاس در ۷ روز هفته و به صورت ۲۴ ساعته (به جز روزهای تعطیل) در حال خدمت به مشتریان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست