اگر تا به حال انتقال پول به صورت بین المللی را انجام داده باشید قطعا نام پی پال را شنیده‌اید. پی پال یکی از امن‌ترین و راحت‌ترین شیوه‌های انتقال ارز به صورت آنلاین و اینترنتی است. اما هنوز تعداد زیادی وجود دارند که در استفاده از حساب پی پال گنگ هستند و سوالات زیاد در ذهنشان چرخ می‌خورد.

درک این مسئله که پی پال چگونه کار می‌کند مهم است. شخصی که می‌داند چگونه با این سرویس انتقال وچه آنلاین کار  کند‌، معاملات خود را سریع و با اطمینان انجام می‌دهد. اما اگر با نحوه‌ی کار پی پال آشنا نباشید ممکن است پول خود را از دست بدهید.

در ادامه سوالات پرتکراری که ممکن است برای استفاده کنندگان از پی پال به وجود بیاید را مطرح کرده و به آن ها پاسخ داده‌ایم.

۱. چه نوع حسابی در پی پال باید افتتاح کنیم؟

به طور کلی ۳ نوع حساب «شخصی» (Personal)،‌ حساب «برتر» (Premier) و حساب «تجاری» (Business) وجود دارد که باید یکی از این‌ها را انتخاب نماببد. علاوه براین یک حساب دانشجویی وجود دارد که می‌توانید بر طبق شرایط خود آن را انتخاب کنید.

در دامه به تفاوت‌های حساب‌های پی پال خواهیم پرداخت:

حساب شخصی (Account Personal)

هیچ هزینه‌ی تراکنشی برای پرداخت (eChecks)،‌ انتقال فوری، مانده حساب پی پال وجود ندارد.

کارمزد بالا برای تراکنش دریافت وجه از کارت‌های اعتباری (credit/debit cards).

ارائه‌ی خدمات بازرگانی با پشتیبانی‌های محدود.

حساب برتر (Account Premier)

فروشندگان تجارت الکترونیکی با حجم معاملات بالاتر نیاز به پذیرش پرداخت کارت اعتباری دارند.

هزینه تراکنش هنگام پرداخت.

پرداخت‌های نامحدود با کارت اعتباری.

در صورت دریافت پول از کارت‌های اعتباری از قبیل کردیت کارت و دبیت کارت هزینه‌های پایین‌تر درگیر می‌شود.

پشتیبانی کامل از خدمات بازرگانی پی پال.

دبیت کارت پی پال را شامل می‌شود.

حساب تجاری (Business Account)

مناسب برای صاحبان مشاغل.

هزینه تراکنش هنگام پرداخت.

پرداخت‌های نامحدود با کارت اعتباری.

در صورت دریافت پول از کارت‌های اعتباری از قبیل کردیت کارت و دبیت کارت هزینه‌های پایین‌تر درگیر می‌شود.

پشتیبانی کامل از خدمات بازرگانی پی پال.

دبیت کارت پی پال را شامل می‌شود.

پشتیبانی دسترسی چند کاربره.

حساب دانشجویی  (Student Account)

به غیر از ۳ حساب نامبرده یک حساب دیگر که به حساب دانشجویی پی پال شناخته می‌شود وجود دارد که والدین می‌توانند برای نوجوانان خود افتتاح کنند. اگر نوجوان بالای ۱۳ سال باشد می‌تواند خود اقدام به افتتاح حساب نماید.

حساب پی پال

۲. تفاوت میان خرید های آنلاین و پرداخت های شخصی چیست؟

از منظر پی پال، پرداخت‌ها (پول) از دو طریق قابل ارسال است. می‌توانید آن‌ها را به عنوان خریدهای آنلاین ارسال کنید‌‌ یا پرداخت‌های شخصی و هزینه معامله‌ را انجام دهید.

علاوه بر این موارد‌، اگر معامله نیاز به تغییر ارز داشته باشد‌، هزینه‌های اضافی کارمزد اخذ شده و معامله انجام می‌شود.

۳. چگونه می توان از کارت اعتباری به وسیله پی پال استفاده کرد؟

پی پال از کلیه‌ی کارت‌های بین المللی پشتیبانی می‌کند. لینک کردن کارت اعتباری به حساب پی پال خود به شما امکان افزودن خدمت «پی پال بالانس» (PayPal balane) را به کارت اعتباری شما خواهد داد.

برای افزودن کارت اعتباری خود به پی پال باید مراحل زیر را انجام دهید:

ورود به حساب پی پال

به قسمت (My Account -> Profile) رفته  و  گزینه (Add/Edit Credit card) انتخاب نمایید.

فرآیند تأیید کارت اعتباری

به عنوان بخشی از فرآیند تایید پی پال برای تایید یک کد ۴ رقمی که برای تکمیل صحت کارت اعتباری حداقل هزینه‌ی بازپرداخت را به کارت شما پرداخت می‌نماید.

در بیانیه کارت اعتباری خود‌، کد ۴ رقمی پی پال را دریافت خواهید کرد که قسمت توضیحات با کلمه‌ی «PayPal» یا «PP» شروع می‌شود.

پس از دریافت کد‌، وارد حساب پی پال خود شوید و به «نمای کلی» (Overview) بروید و با وارد کردن کد ۴ رقمی برای تکمیل صحت کارت اعتباری‌، روی «تأیید کارت دبیت یا کارت اعتباری من» (Confirm my debit or credit card) کلیک کنید.

در طی ۲۴ ساعت‌، حداقل مبلغی که برای تولید کد ۴ رقمی پی پال دریافت می‌شود به حساب پی پال شما بازپرداخت خواهد شد.

۴. چگونه می توان با پی پال از حساب بانکی یا کارت اعتباری برداشت کرد؟

پی پال بسته به کشور شما روش‌های مختلفی برای پرداخت دارد. برای برخی از کشورها ممکن است یک بانک محلی اضافه کرده و پول را از حساب بانکی خود برداشت کنید. برای برخی دیگر از کشورها نیز فقط می‌توانید به حساب بانکی ایالات متحده درخواست پرداخت داده یا چک پرداخت اخذ نمایید.

برداشت از حساب بانکی

به «حساب من» (My Account) رفته و گزینه‌ی «برداشت» (Withdraw) را انتخاب نمایید. سپس از بین گزینه‌های نمایش داده شده گزینه‌ی «برداشت وجه از حساب بانکی» (Withdraw funds to your bank account) را انتخاب نمایید. سپس اطلاعات بانکی خود را وارد کرده و روی «ادامه» (Continue) کلیک کنید. سپس باید روی «ثبت کردن» (Submit) کلیک کنید.

بعد از انجام تمام روندهای بالا ۵ تا ۷ روز طول می‌کشد تا وجه به حساب شما منتقل شود. کاربران حساب‌های شخصی پی پال محدودیت برداشت ۵۰۰ هزار دلار در ماه را دارند.

برداشت از کارت

در ابتدا به «حساب من» (My Account) رفته و گزینه‌ی «برداشت» (Withdraw) را انتخاب نمایید. سپس از بین گزینه‌های نمایش داده شده گزینه‌ی «برداشت وجه از کارت من» (Withdraw funds to your bank card) را انتخاب کنید. در مرحله‌ی بعد،‌ مبلغ را وارد کرده و یک کارت اعتباری را برای دریافت پرداخت انتخاب کنید.

بعد از انجام تمام روندهای بالا ۵ تا ۷ روز طول می‌کشد تا وجه به حساب شما منتقل شود. مدت زمان گفته شده ممکن است طبق سیاست‌های بانک شما تغییر کند،‌ مبلغ برداشت از کارت شما باید حداقل مبلغ برداشت باشد. پی پال کارمزد برداشت را به کارت شما پرداخت می‌کند. هزینه های تبدیل ارز نیز ممکن است اعمال شود.

۵. چگونه حساب پی پال را با بهترین نحو ارتقا دهیم؟

ارتقا حساب پی پال بسیار ساده است. اضافه کردن بودجه بیشتر برای افزایش لیمیت‌های برداشت و واریز انجام می‌شود. ارتقا حساب پی پال رایگان است اما ممکن است بانک شما از شما هزینه و کارمزد دریافت نمایند.

برای ارتقای حساب خود باید:

ابتدا به «حساب من» (My Account) رفته و گزینه‌ی «ارتقا» (Top Up) را انتخاب نمایید. باید بانک خود را انتخاب کرده و روی «ادامه» (Continue) کلیک کنید. بعد از تمامی این مراحل به به یک صفحه هدایت می‌شوید که باید مبلغ را وارد نمایید. اگر می‌خواهید تبدیل ارز انجام دهید مبلغ را وارد کرده و روی «محاسبه» (Recalculate) کلیک کنید.

بسته به بانک شما ممکن است تراکنش ۱ تا ۳ روز طول بکشد تا مبلغ پرداختی به حساب پی پال ارسال شود. حساب بانکی و حساب پی پال باید نام یک شخص را به منظور انجام پرداخت داشته باشند.

حساب پی پال

صرافی پلاس با سال‌ها تجربه در حوزه‌ی خدمات ارزی یکی از پیشگامان این عرصه است. ما در صرافی پلاس حواله‌های مختلف به تمامی کشورهای دنیار را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌دهیم. مشتریان برای اطلاعات بیشتر می‌توانند با کارشناسان حاذق و مجرب مجموعه از طریق ثبت نام در سایت و ارسال تیکت در ارتباط باشند. صرافی پلاس در ۷ روز هفته و به صورت ۲۴ ساعته (به جز روزهای تعطیل) در حال خدمت به مشتریان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست