[vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_column_text][vc_single_image image=”4133″ img_size=”full”][/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

تاریخچه وسترن یونیون

در سال ۱۸۵۱، شرکت چاپ تلگراف در نیویورک و میسیسیپی در شهر روچستر، نیویورک توسط ساموئل ل.سلندن، هیروم سیلیگی و دیگران، با هدف ایجاد یک سیستم بزرگ تلگراف با عملیات متحد و کارآمد، سازماندهی شد. در همین حال، عزرا کرنل یکی از شرکت های ورشکسته خود را خریداری کرد و نام آن را شرکت تلگراف نیویورک و وسترن یونیون نامید. در سال ۱۸۵۶ هر دوشرکت با هم ادغام گردیده و شکرت بزرگ وسترن یونیون متولد شد.

Western Union به سرعت در حال خرید شرکت های کوچکتر بود و تا سال ۱۸۶۰ خطوط آن از ساحل شرقی به رودخانه می سی سی پی و از دریاچه های بزرگ به رودخانه اوهایو رسیده است. در سال ۱۸۶۱ اولین تلگراف بین المللی را باز کرد. این شرکت طی چند سال آینده رشد فوق العاده ای داشت و تحت رهبری رؤسای جمهور جتثا ود و ویلیام اورتون سرمایه خود از ۳۸۵،۷۰۰ دلار در سال ۱۸۵۸ به ۴۱ میلیون دلار در سال ۱۸۷۶ افزایش داد.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text css=”%7B%22default%22%3A%7B%22margin-top%22%3A%2220px%22%7D%7D”]در سال ۱۸۷۱، این شرکت خدمات انتقال پول خود را براساس شبکه گسترده تلگراف خود معرفی کرد. در سال ۱۸۷۹، وسترن یونیون کسب و کار تلفن را ترک کرد و پرونده حق ثبت اختراع را با شرکت تلفن بل داد و انتقال پول شد کسب و کار اصلی آن شرکت.
شرکت وسترن یونیون پس از نزدیک ۶۰ سال از شروع فعالیت خود در دنیا، در حال حاضر بیش از ۴۰۰هزار نمایندگی در ۲۴۰ کشور دنیا دارد و توانسته است جای خود را بخوبی در عرصه تجارت آزاد مالی باز نماید. این شرکت با بیش از ۶۱۰۰ کارمند توانست تا در سال ۲۰۱۰ میلادی درآمد سالیانه خود را به ۵ بیلیون دلار امریکا افزایش دهد.
شرکت وسترن یونیون معمولا در هر کشور دارای دفاتر متعددی است . این دفاتر یا در بانکهای طرف قرار داد این شرکت مستقر هستند یا بصورت باجه نسبت به ارسال و دریافت وجه اقدام می کنند.

ارسال و دریافت وجه از طریق وسترن یونیون

برای ارسال وجوه، فرستنده میبایست به یکی از شعب وسترن یونیون مراجعه نماید و با پرداخت هزینه و کارمزد و ارائه کارت شناسایی و اطلاعات پاسپورتی شخص گیرنده درخواست خود را ثبت نمایید.
بعد از انجام حواله رسید حواله که دارای یک کد ۱۰ رقمی میباشد (MTCN CODE) ارائه میشود که گیرنده می تواند با داشتن این کد و ارائه کارت شناسایی ،به یکی از شعب مراجعه و مبلغ را دریافت نماید.[/vc_column_text][vc_column_text css=”%7B%22default%22%3A%7B%22margin-top%22%3A%2230px%22%7D%7D”]

MCTN CODE چیست؟

کد رمز وسترن یونیون یا همان MTCN CODE یک کد ۱۰ رقمی میباشد که بعد از انجام حواله به شما داده میشود و گیرنده با ارائه این کد و کارت شناسایی میتواند مبلغ را دریافت نمایید.

هزینه های انتقال

هزینه ها براساس موقعیت فرستنده و گیرنده، نوع انتقال و اینکه آیا پول از یک مکان مقابله یا از طریق وب سایت ارسال می شود متفاوت است.

آیا وسترن یونیون بهترین روش جهت انتقال وجه میباشد؟

وسترن یونیون به دلیلی کارمزدهای بالایی که بر اساس کشور مقصد و رقم ارسالی تعیین می گردد و همچنین نرخ نبدیل نسبتا بالا، اساسا روش گرانی جهت انتقال پول است.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text css=”%7B%22default%22%3A%7B%22margin-top%22%3A%2220px%22%7D%7D”]

مزایا و معایب انتقال وجه از طریق وسترن یونیون

نکته برتری ارسال حواله از طریق وسترن یونیون نسبت به روش ارسال بانکی، سرعت ارسال آن است. بدین صورت که به محض اینکه ارسال حواله از کشور مبدا انجام گردد ، فرد گیرنده می تواند مبلغ را با مراجعه به هر یک از دفاتر این شرکت در کشور مقصد دریافت کند.
مزیت دیگر ارسال و دریافت حواله وسترن یونیون، عدم نیاز به حساب بانکی است. بدین صورت که فرستنده فقط با داشتن اصل پاسپورت می تواند وجه را ارسال و گیرنده نیز فقط با داشتن اصل پاسپورت می تواند مبلغ را دریافت کند.

از معایب ارسال وجه از طریق وسترن یونیون این میباشد که امکان پیگیری بعد از دریافت وجه فراهم نمیباشد.
بنابراین قبل از ارسال وجه میبایست اطمینان کافی از شخص گیرنده داشته باشید.

 

چرا وسترن یونیون

دلایل زیادی برای استفاده از وسترن یونیون وجود دارد. در بیشتر موارد گیرنده پول فقط روش وسترن یونیون را قبول میکند. این روش نه تنها سریع است و کارمزد را نیز فرستنده میپردازد. برای همین روش مورد علاقه بیشتر گیرندگان پول در سراسر دنیاست. گستردگی شعبات این سیستم مالی هم دلیل دیگری است که این سیستم را محبوب کرده است.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_tta_accordion c_align=”right” active_section=”1″ css=”%7B%22default%22%3A%7B%22margin-top%22%3A%2220px%22%7D%7D”][vc_tta_section title=”ارسال حواله از چه کشوری صورت می پذیرد؟” tab_id=”1549880437502-4b5086e7-3f35″][vc_column_text]در حال حاضر ارسال حواله از کشور های عراق و امارات انجام می گردد.[/vc_column_text][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”زمان انجام سفارش و دریافت رسید چقدر میباشد؟” tab_id=”1549880437525-0be1bfcc-00c4″][vc_column_text]از زمان ثبت درخواست و پرداخت هزینه در صورتیکه سفارش شما قبل از ساعت ۳ ثبت گردیده باشد کمتر از ۳ ساعت سفارش شما انجام و رسید تحویل داده میشود.[/vc_column_text][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”گیرنده کجا باید وجه دریافت کنه ؟” tab_id=”1549880663121-5884a118-3c63″][vc_column_text]موسسه وسترن یونیون یک موسسه مالی هست و در همه ی کشورها شعبات زیادی داره و تنها با سرچ کردن در گوگل میتونید ادرس دقیق نزدیکترین شعبه به خودتون رو پیدا کنید.[/vc_column_text][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”سقف ارسال حواله چقدر میباشد ؟” tab_id=”1549880844354-7ac245d1-f787″][vc_column_text]در حال حاضر سقف ارسال حواله از عراق ۱۵۰۰ دلار میباشد و از امارات ۵۰۰۰ دلار میباشد.[/vc_column_text][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”جهت دریافت حواله به چه مدارکی نیاز میباشد؟” tab_id=”1549880886062-b6fe4f48-d529″][vc_column_text]گیرنده می تواند با در دست داشتن کارت شناسایی و کد MTCN به شعب وسترن یونیون مراجعه و وجه را دریافت نماید.[/vc_column_text][/vc_tta_section][/vc_tta_accordion][/vc_column][/vc_row]