فهرست مطالب

آزمون CFA چیست؟ چگونه هزینه ی آزمون CFA را پرداخت نماییم؟

آزمون CFA

آزمون CFA که اختصار (Chartered Financial Analyst) است به عنوان شناخته شده‌ترین و معتبرترین مدرک در حوزه ی سرمایه گذاری است. این آزمون گواهینامه‌ی حرفه‌ای است که (در سطح جهانی معتبر است) از طرف موسسه‌ی CFA به کسانی که دوره‌های آن را گذرانده باشند و سه مرحله آزمون را با موفقیت سپری کرده باشند، اعطا می‌شود. به کسی که این مدرک  را به دست می‌آورد خبره‌ی مالی می‌گویند.

معمولا اخذ این مدرک ۳ تا ۵ سال زمان برده و شامل ۳ آزمون می‌شود. طبق گفته‌ی موسسه‌ی CFA تا به امروز ۱۴۰ هزار نفر توانسته‌اند دوره‌ها و آزمون‌ها را با موفقیت پشت سر گذاشته و این مدرک را اخذ نمایند.

چرا باید مدرک CFA را داشته باشیم؟

در ابتدا به این موضوع که مدرک CFA در رزومه ی کاری شخص بسیار ارزشمند خواهد بود اشاره نماییم.  داوطلبان می‌توانند با اخذ این مدرک آینده شغلی بهتری را برای خود رقم بزنند.  بیشتر شرکت‌ها به دنبال کسانی هستند که مدرک CFA را داشته باشند. بنابراین کسانی که این مدرک را دارند می توانند در بزگ ترین شرکت‌ها مشغول به کار شوند.

یکی دیگر از لایل شرکت داوطلبان در ین آزمون می‌تواند اعتبار حرفه‌ای باشد،‌طبق گزارشات به دلیل دقت زیادی که آزمون CFA دارد، جط استانداردهای طلایی وال استریت محسوب می‌شود. با توجه به گستردگی این آزمون در سراسر جهان CFA به یک تخصص جهانی تبدیل شده است.

آزمون CFA برای چه کسانی مناسب است؟

این آزمون بسیار دشوار است،‌ طبق گزارشاتی که موسسه‌ی CFA کمتز از ۵۰ درصد از داوطلبین این آزمون می‌توانند با موفقیت دوره‌ها و آزمون‌ها را با موفقیت پشت سر گذاشته و مدرک را اخذ نمایند. با این حال اگر کسی بتواند این مدرک را اخد نماید قادر خواهد بود در تمام کشورهای دنیا و در کارهای مالی مشغول به کار شود.

این مدرک برای متخصصان حوزه‌ی مالی که هم‌اکنون  مشغول به کار هستند می‌تواند تاثیر بسزایی در پیشرفت شغلی‌شان در امور مدیریت دارایی‌ها، متخصص مالی، سرمایه گذاری بانکی و بسیاری دیگر از شغل‌ها خواهد داشت. برای ثبت نام در این آزمون شخص باید تجربه‌ی کاری ۴۸ ماهه داشته باشد.

با توجه به به این که این مدرک شخص را به مهارت فنی تکمیلی سوق داده و نقش‌های مدیریتی را شرح می‌دهد،‌ شغل‌های غیر مالی از قبیل وکلا و حسابداران نیز برای اخذ این مدرک تلاش می‌کنند. طبق آمارها ۷ درصد از دارندگان مدرک CFA مدیران اجرایی هستند. مدرک CFA در رزومه‌ی کاری شخص بسیار ارزشمند خواهد بود.

آزمون CFA

آزمون CFA چه برتری هایی دارد؟

اکثر برنامه‌های دانشگاهی گستره‌ی زیادی از موضوعات مالی دارد در صورتی که آزمون CFA تمرکز بخصوصی بر روی دانش سرمایه گذاری است.

طراحی دوره و مطالب آموزشی به صورت خود آموز بوده و امکان گذراندن دوره با کار تمام وقت را فراهم می‌کند.

کارفرمایان در سطح بین المللی از این موضوع که CFA مهارت‌های مورد نیاز مالی را دربر می‌گیرد، علاقمند به استخدام اشخاص دارای این مدرک دارند.

محتوای برنامه ی CFA چیست؟

محتوای CFA سه آزمون ۶ ساعته است که برای رفتن به مراحل بعدی نیازمند موفقیت در مارحل قبلی را دارد.

سطح اول: تمرکز بر روی دانش‌های پایه در ده موضوع متفاوت و تحلیل‌های مبتدی با ابزار سرمایه گذاری.

سطح دوم: تاکید بسیار بر تحلیل بیشتر و کاربردهای ابزار سرمایه‌گذاری و مفاهیم آن،‌ همچنی تمرکز بر ارزش‌گذاری انواع دارایی‌ها.

سطح سوم: تمرکز  بر  روی ترکیب تمامی مفاهیم و روش‌های تحلیل کاربردی در موضوعات مختلف برای مدیریت موثر دارایی و برنامه‌ریزی ثروت.

طبق گفته‌ی شرکت کنندگان به طور معمول ۳۰۰ سات مطالعه برای هر سطح می‌تواند منجربه قبولی در آزمون‌ها شود. لازم به ذکر است که پیچیدگی و سختی سوالات هر آزمون در مراحل بعدی به مراتب بالاتر می‌رود.

در بخش اصول و معیارهای استادارد حرفه‌ای در آرمون‌ها،‌ شرکت کنندگان با نوع سوالات مختلف روبه رو می‌شوند که در ادامه به شرح آن‌ها خواهیم پرداخت:

سطح اول: دانش داوطلبان در استانداردهای حرفه‌ای و اخلاقی به چالش کشیده می‌شوند.

سطح دوم: شیوه‌ی اجرای این استانداردها در شرایط تحلیل به چالش کشیده می‌شوند.

سطح سوم: چگونگی استقاده از استانداردعا در مدیریت موثر سبد دارایی و زمینه‌های مرتبط به چالش کشیده می‌شوند.

آزمون CFA

مزایای شرکت در آزمون CFA چیست؟

ارتقا رزومه و اعتبار کاری و حرفه ای شخص

آشنایی جامع با مفاهیم و مسائل مربوط به کارهای مالی

کسب درآمد بیشتر  طبق مهارت شخص

برقراری ارتباط با همکاران در سطح جهانی

همکاری‌های بین المللی

حمایت این موسسه از فعالیت‌های تبلیغاتی شخصی شما

دسترسی به پیشرفته‌ترین و جدیدترین منابع و نظریه‌های جهانی

صرافی پلاس با سال‌ها تجربه در حوزه‌ی خدمات ارزی یکی از پیشگامان این عرصه است. ما در صرافی پلاس حواله‌های مختلف به تمامی کشورهای دنیار را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌دهیم. مشتریان برای اطلاعات بیشتر می‌توانند با کارشناسان حاذق و مجرب مجموعه از طریق ثبت نام در سایت و ارسال تیکت در ارتباط باشند. صرافی پلاس در ۷ روز هفته و به صورت ۲۴ ساعته (به جز روزهای تعطیل) در حال خدمت به مشتریان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *