هاست نیم برچسبی است که به دستگاه یا هاست در شبکه اختصاص داده می‌شود،‌ درواقع هاست نیم یک دستگاه را از دستگاهی دیگر در شبکه‌ای خاص یا از طریق اینترنت تمایز می‌بخشد. هاست‌نیم ممکن است شبیه به لپ‌تاپ یا فمیلی پیک باشد. به صورت کلی هاست‌نیم همان موردی است که دستگاه در شبکه نامیده می‌شود. گزینه‌های جایگزین برای هاست‌نیم را می‌توان کامپیوتر نیم و سایت نیم دانست. نرم‌افزارهای مربوط به شبکه از هاست‌نیم برای آدرس IP  استفاده می‌کنند.

هاست‌نیم برای تشخیص دستگاه‌ها در یک شبکه‌ی محلی استفاده می‌شود. علاوه بر این‌، کامپیوترها از طریق هاست‌نیم توسط دیگران یافت می‌شوند‌، که امکان تبادل داده در یک شبکه را فراهم می‌کند. هاست ‌نیم‌ها به عنوان بخشی از نام دامنه با کیفیت در  فضای اینترنت استفاده می‌شوند.

نیم هاست پایگاه داده (MySQL hostname )

برای نیم هاست پایگاه داده از localhost  می‌شود که در بارگیری نرم‌افزارهای تحت وب کارایی دارد.

نیم هاست ایمیل (Email Hostname)

در موارد بیشماری نیاز به هاست ‌نیم هنگام ارسال ایمیل از وب سایت خود وجود دارد که برای ابن کار باید از localhost ایمیل هاست خود استفاده شود.

تفاوت بین هاست نیم ؛‌ دامنه و دامین نیم

هاست نیم به صورت آزادانه برای نیم‌های ک هاست‌انتخاب می‌شود. به عنوان مثال کاربران قادرند با شرکت مسئول مدیریتی ایمیل مانند (mail) یا (mail123) تماس بگیرید.

با این وجود، اگر کامپیوتری نیاز به دسترسی به دسترسی اینترنت محلی داشته باشد، هاست ‌نیم باید با اطلاعاتی که نشان می‌دهد کامپیوتر در کدام قسمت از اینترنت قرار دارد، تکمیل شود. در فضای اینترنت، با استفاده از ترکیبی می‌توان به صورت منحصر به فرد کامپیوترها را تخصیص داد. دامین نیم‌ها با نام اختصاری (FQDN) شناخته می‌شوند.

مثالی برای دامن نیم‌ها mail123.example.com

اگر متن بالا را از راست به چپ بخوانید‌، می‌توانید اجزای FQDN را به ترتیب زیر تشخیص دهید: برچسب ریشه (خالی)‌، دامنه سطح بالا (.com)‌، دامنه سطح دوم (مثال) و نام میزبان (mail123) .

FQDN نوعی آدرس خوانا برای انسان است. بر خلاف انسان‌ها‌، رایانه‌ها با آدرس‌های عددی IP کار می‌کنند تا کامپیوترها را بصورت منحصر به فرد در اینترنت شناسایی کنند. در چارچوب بازدید از وب سایت‌، یک مرحله متوسط ​​لازم است تا دامنه الفبایی عددی بتواند به یک آدرس IP عددی ترجمه شود.

سیستم نام دامنه (DNS) مسئول دامین نیم است. دامنه‌ی وارد شده به آدرس IP مربوطه اختصاص داده می‌شود پس از آن صفحه‌ی جستجو شده فراخوانی خواهد شد. هدف این سیستم این است که انسان‌ها هر بار که به یک وب سایت مراجعه می‌کنند مجبور نباشند آدرس IP را وارد کنند‌، اما می‌توانند به جای آن از نامی استفاده کنند که به راحتی به یاد می‌ماند.

هاست‌نیم با چند مثال در ادامه برای شما شرح داده شده است؛

www.ionos.com

هاست ‌نیم www است که نامی معمولی و اختیاری برای وب سرویس‌ها است.

سرورهایی که به طور خاص برای دسترسی به صفحات وب در دستگاه‌های تلفن همراه طراحی شده‌اند‌، معمولاً نام میزبان m‌، مانند m.example.com هستند.

ایمیل سرورها اغلب براساس عملکرد آن‌ها یا پروتکل استفاده شده نام‌گذاری می‌شوند و یک هاست‌نیم مربوطه مانند ایمیل‌ها، pop3 یا imap دریافت می‌کنند.

در موارد دیگر ، هاست‌نیم به یک کشور خاص اشاره دارد. به عنوان مثال‌؛ در فروشگاه‌های آنلاین‌، هر زمان که می‌خواهید به یک کشور خاص مراجعه کنید‌، استفاده از یک دامنه سطح بالا جدید ضروری نیست. این نیز از طریق هاست ‌نیم امکان‌پذیر است. مثالی از این در مورد آلمان‌، de.onlineshop.net است.

توجه:‌ «هاست نیم» (hostname) را با «ساب دامین» (subdomain) اشتباه نگیرید. این در سمت چپ دامنه سطح بالا قرار دارد‌، اما یک کامپیوتر یا سرور را تعیین نمی‌کند‌، فقط محل دامنه را مشخص خواهد کرد. مثال: در FQDN www.example.ionos.com ،  کلمه‌ی (IONOS) دامن نیم را نشان می‌دهد ، اما کلمه‌ی (example) به  ساب دامین  را نشان داده و www نام هاست است.

هاست نیم خود را در ویندوز پیدا کنید

ساده‌ترین راه برای نمایش هاست نیم یک رایانه ویندوزی باز کردن (command prompt)‌، وارد کردن کد زیر و کلیک کردن بر روی گزینه‌ی اینتر است.

هاست نیم

صرافی پلاس با سال‌ها تجربه در حوزه‌ی خدمات ارزی یکی از پیشگامان این عرصه است. ما در صرافی پلاس حواله‌های مختلف به تمامی کشورهای دنیار را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌دهیم. مشتریان برای اطلاعات بیشتر می‌توانند با کارشناسان حاذق و مجرب مجموعه از طریق ثبت نام در سایت و ارسال تیکت در ارتباط باشند. صرافی پلاس در ۷ روز هفته و به صورت ۲۴ ساعته (به جز روزهای تعطیل) در حال خدمت به مشتریان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست